Онлайн-освіта: з чого почати та чи потрібна вона Вам?

Ми живемо в суспільстві, яке швидкими темпами розвивається. Відтак завжди потрібно тримати руку на пульсі й намагатися йти в ногу із часом. З появою доступного для усіх інтернету уже можна не вступати до університету, відвідувати лекції, семінари, витрачати час на читання товстих книг та довідників. Кілька кліків мишкою – і ти уже зареєстрований користувач тієї чи іншої платформи, де завжди можна прослухати чи переглянути черговий онлайн – курс.
Онлайн-навчання прийшло до нас із Заходу, де провідні університети світу практикують створення власних онлайн – курсів. Вони доступні для усіх, незалежно від статі, віку, соціального статусу. Найбільш поширеними та наповненими є такі платформи: EdEra, Prometheus, ВУМ, AcademicEarth та ін. Онлайн-платформа ВУМ пропонує 61 курс. На платформі зареєстровані 51955 слухачів, а на Prometheus їх уже понад 115 тис. Нещодавно, 21 січня, Міністерство цифрової трансформації запустило (у тестовому режимі) Національну онлайн-платформу з цифрової грамотності – «Дія. Цифрова освіта», для того, щоб навчити українців елементарним користуванням месенджерами, хмарними технологіями, соціальними мережами. Навчання проходить у формі переглядів освітніх серіалів різної тривалості. Цікаво, що уряд прагне за 3 роки навчити цифрової грамотності понад 6 мільйонів українців.
Загалом онлайн-курси різняться за тривалістю та тематикою. Можна вивчити основи копірайтингу, історію України, англійську мову, програмування, з’ясувати, як громада може впливати на владу та як бути медіа грамотним і навіть підготуватися до ЗНО. Після закінчення курсу видається сертифікат, в якому зазвичай зазначається його тривалість (кількість годин). Цікаво, що чимало онлайн – курсів розроблено спеціально для вчителів, які можуть через їх проходження підвищувати свою професійну кваліфікацію.
Статистика свідчить, що лише 14% слухачів закінчують розпочаті курси. І це, мабуть, правда. Я сама трохи понад рік тому зареєструвалась на кілька курсів із різних платформ. Більшість з них не прослухала досі. Чому? Тому що від них легко відволіктися на щось інше. Частина з них також є доволі нудними. Проте переважно просто не вистачає часу. Тому чергова частина відкладається на завтра, потім на післязавтра, потім ще раз і ще.
Однак варто пам’ятати, що, проходячи онлайн-курс, ти сам виступаєш і куратором, і слухачем, і менеджером. Для цього потрібні вміння організовувати себе, контролювати свій процес навчання та правильно розпоряджатися своїм часом. Тільки тоді онлайн-освіта справді буде результативною.
Мазурчак Лідія
фото: inc.com